Яшчэ да «ўцёкаў» з Мінска я адчуваў, калі не сказаць «ведаў», што ў кожным з нас ёсць іншы, зусім іншы чалавек. А таксама ведаў, «дзе», у якіх кніжках гэтага чалавека «шукаць». У кніжках тых людзей, якія задоўга да мяне з падобнымі праблемамі сутыкаліся. «Кхагавісана сута» і «Тао Тэ Чынг» Лао Цзы – прыклады бліскучых даследзінаў глыбіняў чалавечага «я» і кардынальнага вырашэння нашых экзыстэнцыйных праблем. Гэтыя тэксты аб'ядноўвае ідэя не заўсёды відавочных структур нашага існавання, якія, каб быць убачанымі, патрабуюць змены пазіцыі ці ўнутранай саматрансфармацыі.
Хацеў бы таксам звярнуць увагу на тое, што названыя тэксты – не проста філасофія. У сённяшнім свеце пад філасофіяй разумеюць нешта іншае. А сваю працу я не назваў бы «зборнікам». Бо ўсе яе тэксты пра адно і тое ж, пра схаванае і не відавочнае ў кожным з нас.
–
Адно эсэ зборніка («Ад мыслення да медытацыі») можна прачытаць ужо цяпер. Чаму менавіта гэты тэкст быў абраны для таго, каб даць уяўленне пра ўсю кнігу? Ці можна лічыць названае эсэ кропкай прыцягнення астатніх тэкстаў? – Па-першае, гэтае эсэ самае кароткае. А, па-другое, у ім, сапраўды, ёсьць некаторыя важныя для мяне тэзы, якія будуць разгортвацца ў кнізе далей.